گزارش برنامه ها و فعالیت ها

  • برگزاری کارگاه نحوه ی حفظ و نگهداری از اماکن و فضاهای ورزشی با حضور مدیران و کارشناسان تربیت بدنی  دانشگاه های منطقه ۵ ورزش کشور - دی ماه ۱۴۰۰

    گزارش برگزاری کارگاه آموزشی در دبیرخانه منطقه پنج دانشگاه ­های کشور

    موضوع کارگاه: نحوه­ ی حفظ و نگه­داری از فضا ها و اماکن ورزشی

    در راستای برنامه های سالانه دبیرخانه منطقه ۵ ورزش کشور، به جهت پیشبرد اهداف آموزشی، و با توجه به ضرورت آگاهی بخشی و ارتقای دانش فنی و مدیریتی منابع انسانی شاغل در ورزش دانشگاه‌های منطقه، این دبیرخانه، اقدام به برگزاری کارگاه­ آموزشی با موضوع  نحوه­ی حفظ و نگه­داری از فضا­ها و اماکن ورزشی در روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۶  ساعت ۹ تا ۱۱ به مدت ۲ ساعت به صورت مجازی نمود.

    این کارگاه با حضور مدیران و کارشناسان تربیت بدنی خانم و آقا در دانشگاه­های منطقه ۵ ورزش کشور به میزبانی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه رازی برگزار گردید.

    در این کارگاه آقای دکتر همایون عباسی عضو هیات علمی دانشکده تربیت بدنی دانشگاه رازی، به عنوان مدرس مطالبی را در خصوص نحوه­ی نگه داری از اماکن ورزشی و چگونگی نظارت بر ساخت فضاهای ورزشی با توجه به استاندارد­های لازم جهت شرکت کنندگان ارائه نمودند.   

    در پایان آقای دکتر شهریار عباسیان، مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی و دبیر منطقه ۵ ورزش کشور ضمن تشکر از حمایت های ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر محمد نبی احمدی، آقای دکتر محسن سعیدی معاون محترم دانشجویی دانشگاه، و همچنین مدرس کارگاه و شرکت کنندگان، به ضرورت اجرای نظارت بر ساخت و ساز اماکن ورزشی و همچنین تدوین برنامه هایی توسط مدیران تربیت بدنی دانشگاه های تابعه در خصوص نگه داری از اماکن ورزشی و نظارت های دوره ای و ایمنی سالن ها و استفاده از تجهیزات با استاندارد های لازم اشاره، و بیان نمودند چنانچه همکاران محترم پیشنهادات خاصی در خصوص برگزاری کارگاه های بیشتر را دارند به صورت مکتوب به این دبیرخانه ارسال نمایند.

  • جلسه مجازی دبیران ورزش مناطق ده گانه دانشگاه های سراسر کشور - اسفند ۱۳۹۹

     نشست مجازی دبیران مناطق ده‌‌گانه ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور ۲۰ اسفندماه ۱۳۹۹ با موضوع گزارش عملکرد دبیرخانه های مناطق و با هدف انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای برنامه عملیاتی اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در سال ۱۴۰۰ به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

    در این جلسه  دبیران مناطق ورزشی ضمن ارائه گزارشی، در خصوص برگزاری رویدادهای همگانی، چگونگی برگزاری مسابقات قهرمانی مناطق و المپیاد پانزدهم، نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارزیابی عملکرد در نرم افزار (ستاو) و همچنین برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ بحث و تبادل نظر کردند.

    در ابتدا، دکتر محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشکر  از  همکاری دبیران مناطق جهت اجرا و پیشبرد اهداف فعالیت‌های ورزشی دانشگاه‌ها، به ارائه گزارشی مختصر از عملکرد اداره کل در حوزه‌های مختلف قهرمانی، همگانی، آموزش و توسعه اماکن و فضاهای ورزشی پرداختند.

    ایشان با اشاره به اینکه در سال جاری با توجه به شرایط پاندمی کرونا اولویت این اداره کل توسعه زیر ساخت ها و فراهم کردن زمینه‌های  لازم برای اجرای رویدادها به صورت مجازی بوده و در این راه سامانه «ستاو» راه‌اندازی شد.

    در گزارش دکتر علیزاده به اهم فعالیت‌های پیش روی این اداره کل شامل:

    • افتتاح آنلاین پروژه های ورزشی (۲۵ اسفند ماه سال جاری)
    • راه اندازی بخش مشاوره انلاین تندرستی در ۵ بخش: مشاوره آمادگی جسمانی، تغذیه ورزشی، ادراک بدنی، حرکات اصلاحی و کاهش وزن
    • ارتقاء دانش و مهارت آموزشی مدیران و کارشناسان تربیت بدنی دانشگاه‌ها با برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی اشاره شد.

    دکتر علیزاده در ادامه از مدیران تربیت بدنی خواست با همکاری و همدلی، موجبات رشد و ارتقای ورزش دانشگاه‌ها را بیش از پیش فراهم آورند.

    در ادامه دکتر شهریار عباسیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی و دبیرمنطقه پنج ورزش دانشگاه‌های کشور گزارش عملکرد دانشگاه های تابعه در سال ۱۳۹۹ حول محورهای رویدادها و مسابقات آنلاین ورزش قهرمانی و ورزش همگانی، جشنواره های درون دانشگاهی و ثبت در سامانه سجاد و فعالیت‌های ورزشی (آموزشی، تندرستی، فضاها، ... در سامانه ستاو) را ارائه و در پایان ضمن بیان اهداف و راهبردهای ورزش دانشگاه‌های منطقه پنج، در خصوص موضوعات تدوین شده در برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ بحث نمودند.

     
  • جلسه مجازی مدیران تربیت بدنی دانشگاه های منطقه پنج کشور با حضور نماینده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دی ماه ۱۳۹۹

    Responsive Image
  • جلسه مجازی دبیران ورزش مناطق ده گانه دانشگاه های سراسر کشور - تیر ماه ۱۳۹۹

    برگزاری جلسه مجازی دبیران ورزش مناطق ده گانه دانشگاه های سراسر کشور

    جلسه مجازی هم‌اندیشی دبیران مناطق ده ‌گانه ورزشی دانشگاه‌های سراسرکشور با مدیران تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با هدف انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای برنامه عملیاتی اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در سال ۹۹ و نیز بحث و تبادل نظر در خصوص موارد ذیل در ۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹ به صورت ویدئوکنفرانس برگزار گردید.

    دستور جلسه

    1. ارائه گزارش در خصوص وضعیت ساختار و نیروی انسانی تربیت بدنی ورزش دانشگاه ها
    2. برنامه عملیاتی سال ۱۳۹۹
    3. بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری رویداد های همگانی (درون دانشگاهی، استانی، المپیاد)
    4. بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه ادامه برگزاری مسابقات قهرمانی مناطق و المپیاد ملی
    5. ارائه گزارش و بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه برگزاری کلاس های آموزشی و ارزیابی عملکرد با استفاده از نرم افزار (ستاو)

     

    در ابتدای این جلسه، دکتر محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن تشکر از کلیه دبیران مناطق به جهت همکاری و اجرای برنامه هایی در خصوص پیشبرد اهداف فعالیت های ورزشی در دانشگاه ها،  به تشریح ماموریت‌های اداره کل تربیت بدنی و لزوم تدوین برنامه عملیاتی در مناطق ورزشی و دانشگاه‌های تابعه پرداخت.

    وی با اشاره به شرایط کنونی کشور از نظر وضعیت شیوع بیماری کرونا و جهت حفظ سلامتی کلیه اقشار دانشگاهی رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی توسط دانشگاه های سراسر کشور را ضروری دانستند.

    در ادامه دبیران مناطق ده گانه ورزشی، به ارائه برنامه‌ها، پیشنهادات خود در خصوص موارد ذکر شده پرداختند.

    در این جلسه دکتر عباسیان مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه رازی و دبیر منطقه ۵  ورزش دانشگاه‌های سراسر کشور به تشریح برنامه‌های اجرایی و ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در سه ماه اول سال و تبیین برنامه‌های عملیاتی پیش‌رو پرداخت.

     وی ضمن اشاره به تعریف و تدوین ساختار و چارت یکسان منابع انسانی در دانشگاه های سراسر کشور ملزم نمودن دانشگاه های کشور در اجرای چارت های مصوب را یکی از راهکارهای مناسب به جهت تقویت و پیشبرد برنامه های ورزشی دانشگاه ها دانستند .

    عباسیان دبیر ورزش دانشگاه های منطقه ۵ کشور در ادامه چارت و ساختار سازمانی پیشنهادی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه ها را  ارائه نمودند.

    مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی در خصوص المپیاد ملی نیز پیشنهاد نمودند که این المپیاد به صورت متمرکز و با حضور کلیه دانشجویان برگزار گردد . و برای ایجاد انگیزه بیشتر دانشجویان عضو تیم های ملی با تدوین اساس نامه بصورت داوطلب آزاد بدون احتساب امتیاز یا صرفا در رشته های محدود و شرکت در ماده های کمتری صورت گیرد.

    وی تاکید کرد: به یاری خداوند متعال و تلاش مجموعه همکاران در سالجاری در صورت ریشه کن شدن این ویروس ادامه مسابقات ومیزبانی های المپیاد پانزدهم با هماهنگی های دانشگاه های منطقه را دنبال خواهیم کردو با جدیت برای اجرای برنامه‌های پیش‌رو حرکت خواهیم کرد و امیدواریم هر چه زودتر ویروس کرونا ریشه‌کن شود و مشکلات به وجود آمده برای مردم در همه کشورها از بین برود.

    در این جلسه، دبیران مناطق ده گانه تربیت بدنی دانشگاه‌ها ضمن ارائه گزارش عملکرد، محورهای برنامه‌های سالجاری را اعلام و در خصوص وضعیت ورزش دانشگاهی در شرایط کرونا و پساکرونا، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

     

     

  • جلسه مجازی هم اندیشی دبیران ورزش مناطق ده گانه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور - اردیبهشت ۱۳۹۹

    جلسه مجازی هم‌اندیشی دبیران مناطق ده ‌گانه ورزشی دانشگاه‌های کشور با مدیران تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با هدف انسجام و هماهنگی هرچه بیشتر در اجرای برنامه عملیاتی اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان در سال ۹۹ و نیز بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه تداوم مسابقات منطقه‌ای(کسب سهمیه) و برگزاری پانزدهمین المپیاد ورزشی، ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

    در ابتدای این جلسه، دکتر محمدحسین علیزاده مدیر کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان به تشریح ماموریت‌های اداره کل تربیت بدنی و لزوم تدوین برنامه عملیاتی در مناطق ورزشی و دانشگاه‌های تابعه پرداخت.

    وی با اشاره به موضوع برگزاری مسابقات المپیاد قهرمانی به عنوان یک رویداد بزرگ ورزش دانشجویی گفت: برگزاری این رویداد مهم منوط به وضعیت پایدار و عادی شدن شرایط کشور از نظر وضعیت شیوع بیماری کرونا است و اداره کل تربیت بدنی در صورت مساعد شدن شرایط با مشارکت جمعی مدیران تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص زمان و شیوه برگزاری المپیاد تصمیم‌گیری خواهد کرد.

    در ادامه دبیران مناطق ده گانه ورزشی، به ارائه برنامه‌های عملیاتی در بخش‌های فنی و مسابقات قهرمانی، توسعه ورزش همگانی و تفریحی از طریق توسعه رویدادهای درون دانشگاهی، استانی، منطقه‌ای و سراسری، توسعه فضاهای زودبازده ورزشی و طرح‌های عمرانی، توسعه ورزش آموزشی و پژوهشی و توسعه مراکز تندرستی پرداختند.

    در این جلسه دکتر عباسیان مدیر تربیت‌بدنی دانشگاه رازی و دبیر تربیت‌بدنی منطقه ۵ دانشگاه‌های کشور به تشریح برنامه‌های اجرایی و ارائه گزارش فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۹۸ و تبیین برنامه‌های عملیاتی پیش‌رو پرداخت.

    وی بیان کرد: در سال ۹۸ اقدامات مناسبی برای توسعه ورزش قهرمانی، توسعه ورزش همگانی، نظارت و ارزیابی، آموزش و پژوهش، توسعه مراکز ارزیابی تندرستی و مشاوره ورزشی و توسعه فضاهای ورزشی توسط دانشگاه رازی و همچنین دانشگاه‌های منطقه پنج با حمایت‌های اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم و حمایت روسای دانشگاه‌ها انجام شد.

    وی تاکید کرد: به یاری خداوند متعال و تلاش مجموعه همکاران در سالجاری نیز با جدیت برای اجرای برنامه‌های پیش‌رو حرکت خواهیم کرد و امیدواریم هر چه زودتر ویروس کرونا ریشه‌کن شود و مشکلات به وجود آمده برای مردم در همه کشورها از بین برود.

    در این جلسه، دبیران مناطق ده گانه تربیت بدنی دانشگاه‌ها ضمن ارائه گزارش عمکرد سال ۹۸، محورهای برنامه‌های سالجاری را اعلام و در خصوص وضعیت ورزش دانشگاهی در شرایط کرونا و پساکرونا، به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

     
  • گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه های منطقه پنج کشور - اردیبهشت ۱۳۹۸

    جلسه مدیران تربیت بدنی منطقه ۵ ورزش دانشگاه های کشور با حضور مدیران منطقه و سرکار خانم دکتر روز بهانی مسئول ورزش همگانی و نماینده اداره کل ورزش سازمان امور دانشجویان به میزبانی دانشگاه ایلام در تاریخ ۹۸/۲/۲ برگزار گردید.

    در ابتدای جلسه سرکار خانم دکتر روز بهانی ضمن خیر مقدم به ارائه گزارش اقدامات اداره کل تربیت بدنی طی سال ۱۳۹۷ پرداختند و هدف از این بازدید دوره ای را پیگیری هزینه کرد ها و فعالیت های ادارات  تربیت بدنی دانشگاه های منطقه عنوان کرد .

    ایشان در ادامه ضمن تقدیر از زحمات مدیران و کارشناسان منطقه عنوان کرد طی ماه های آتی مقرر است در گردهمایی سالانه مدیران از همکاران فعال و دبیران مناطق تقدیر بعمل آید.

    در ادامه جلسه دکتر شهریار عباسیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی و دبیر منطقه ۵ پس از عرض خیر مقدم و گزارش فعالیت های ورزشی منطقه ، موارد مورد بحث مدیران منطقه را برای بحث و تبادل نظر مطرح نمودند. 

    در پایان جلسه با توجه به درخواست بیشتر مدیران دانشگاه ها از طرف دبیر منطقه پیشنهاد گردید که کمک هایی در خصوص تجهیز و راه اندازی فضا های ورزشی از سوی اداره کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان حمایت های لازم صورت گیرد.

     

  • گزارش کلی برگزاری مسابقات ورزشی دانشگاه های منطقه ۵ سراسر کشور 

    دریافت
  • برگزاری مسابقات والیبال کارکنان و اساتید دانشگاه های منطقه پنج ورزش کشور- بهمن ۱۳۹۷  به میزبانی دانشگاه ایلام

    در راستای اجرای برنامه ها و فعالیت های دبیر خانه منطقه پنج ورزش  کشور و  با هدف ایجاد روحیه سالم و ارتقائ سطح سلامت کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه های منطقه ۵ ورزش کشور  به مناسبت چهلمین سالگرد پیرروزی انقلاب اسلامی یه دوره مسابقات والیبال در بین کارکنان و اساتید دانشگاه های منطقه پنج ورزش کشور به میزبانی دانشگاه ایلام از تاریخ ۱۷ تا ۱۹ بهمن سال ۱۳۹۷ با شرکت دانشگاه های ایلام، آیت الله بروجردی، لرستان  و رازی برگزار گردید .در پایان این مسابقات تیم های دانشگاه ایلام، دانشگاه رازی و دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی به ترتیب موفق به کسب مقام های اول و دوم و سوم شدند .
  • جلسه مدیران تربیت بدنی دانشگاه های منطقه  پنج کشور - آذر ۱۳۹۷

    در روز سه شنبه ۱۳۹۷/۰۹/۱۳ جلسه ای با حضور مدیران تربیت بدنی دانشگاه های منطقه ۵ کشور به میزبانی مدیریت تربیت بدنی دانشگاه رازی با موضوع هم اندیشی و تصمیم گیری در خصوص برنامه های آتی دبیر خانه منطقه ۵ برگزار گردید. 

    در این جلسه آقای دکتر عباسیان مدیر تربیت بدنی دانشگاه رازی و دبیر منطقه ۵ ورزش کشور ضمن خوش آمد گویی خدمت مدیران تربیت بدنی سایر دانشگاه ها به ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته دبیر خانه  واعلام برنامه های آتی  پرداختند . 

    دبیر منطقه ۵ ورزش دانشگاه های کشور توسعه همگانی رشته های ورزشی را یکی از برنامه های دبیر خانه و دانشگاه های تابعه دانستد و افزودند که برای ارتقاء سطح سلامت جسمی و روحی دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها توسعه همگانی رشته های ورزشی و فراهم کردن امکانات ورزشی لازم و هم چنین برگزاری رشته های ورزشی نو و جذاب و مورد استقبال که موجب جذب حداکثری دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی می شود، ضرورت دارد. 

    و در پایان مدیران تربیت بدنی سایر دانشگاه ها  ضمن ارائه گزارش فعالیت های انجام گرفته توسط  دانشگاه مربوطه ،  پیشنهاداتی را در خصوص برگزاری هر چه بهتر مسابقات منطقه در بخش دانشجویان و کارکنان و اعضای هیات علمی ارائه نمودند.