669
صعود تیم کوهنوردی دانشگاه به اشترانکوه

صعود تیم کوهنوردی دانشگاه رازی به قله سنبران

(مرتفع ترین قلعه اشترانکوه)

قله سنبران واقع در ارتفاعات اشترانکوه و بلند ترین قله این رشته کوه می باشد. ارتفاع این قلعه 4150 متر از سطح دریا می باشد. تیم کوهنوردی دانشگاه رازی در روز چهاردهم خرداد 1402با هدایت آقای دکتر سعید زرآئینه موفق به فتح این قلعه گردید.

اعضاء گروه: آقایان دکتر امین باوند، دکتر سعید زرآئینه، سعید امیری، آریا نجفی و امیرحسین چالاکی

شرح صعود توسط آقای دکتر زرآئینه:

برنامه راس ساعت 5 صبح آغاز گردید و تیم بسمت پناهگاه اول (چشمه گل گل) مسیر خود را آغاز نمود و پس از صرف صبحانه در محل چشمه گل گل بسمت پناهگاه دوم به حرکت درآمدیم و نزدیکی های ساعت 10 صبح به پناهگاه دوم رسیدیم و پس از استراحت و تجدید قوا برای صعود به قله آماده شدیم؛ به یاری خداوند گروه کوهنوردی دانشگاه راس ساعت یک بعدار ظهر چهاردهم خرداد ۱۴۰۲ موفق به صعود و فتح قله سن بران گردید پس از گرفتن عکس یادگاری با پرچم دانشگاه رازی بسمت پناهگاه دوم حرکت کردیم و در محل پناهگاه ناهار را صرف نموده و آماده حرکت بسمت چشمه گل گل شدیم؛ راس ساعت 4 بعداز ظهر در محل چشمه گل گل دوستان پرتوان کوهنورد دانشگاه چایی صرف نمودند و با روحیه بالا و عزم جزم آماده حرکت به سمت پایین شدند. برنامه صعود یکروزه به قله سن بران راس ساعت 6 بعد از ظهر با رسیدن به پایین کوه تکمیل گردید. و به لطف و مرحمت الهی در نهایت صحت و سلامت تمام اعضاء گروه به پایان برنامه رسیدند.